Micosoft Teams is inmiddels niet meer weg te denken uit de digitale gereedschapskist van vele organisaties.

Microsoft doet er alles aan om ons Teams-leven leuker, makkelijker en beter te maken. Onlangs is er weer een grote update uitgebracht en wij zullen de belangrijkste onderdelen hiervan toelichten in het onderstaande artikel. Heb je behoefte aan nog meer informatie? Lees dan ons eerder gepubliceerde item over Microsoft Teams of meer over de hiervoor gepubliceerde update.

De presentatiemodus

Deze modus maakt het mogelijk om zelf te bepalen hoe je een presentatie en/of video laat zien. Zo kan je bijvoorbeeld als nieuwslezer voor of naast de presentatie zichtbaar zijn. Terwijl je presenteert ben je dus ook duidelijk zichtbaar. Bijna alsof je echt voor de groep staat om een presentatie te geven.

Dynamische weergave

De dynamische weergave reageert op intelligente wijzen op alle elementen in de een vergadering. De lay-out wordt van Teams wijzigt automatisch wanneer mensen starten met deelnemen, video wordt ingeschakeld of als deelnemers een presentatie starten. Op deze manier zorgt Teams ervoor dat je continu een optimale kijkervaring hebt.

PowerPoint integratie

Ben je bezig met een PowerPoint presentatie, dan kan je nu je Teams scherm zo indelen dat je de presentatie, je notities en de opmerkingen van deelnemers tegelijkertijd kan zien. Terwijl de deelnemers jouw presentatie zien.

Weergavewisselaar

De weergavewisselaar maakt het mogelijk om zelf te bepalen hoe de inhoud van de vergadering wordt weergegeven. Zo kan je bijvoorbeeld de videofeeds van de deelnemers bovenin zetten of helemaal verbergen. Het volledige scherm zorgt ervoor dat je niet meer wordt afgeleid van binnenkomende mailtjes of pop-ups.

Live reacties

Wordt er echt iets grappigs gezegd tijdens een vergadering of loopt je kantoorcrush toevallig langs. Je kan erop reager met de live reacties in de vorm van emoji. Wordt het vanzelf wat vrolijker van ?!

Webinars

Voor het organiseren van webinars binnen Teams komt Microsoft met een aantal nieuwe mogelijkheden om dit makkelijker te maken. Allereerst wordt het mogelijk een registratiepagina op te zetten waar deelnemers zich kunnen inschrijven voor een webinar. Vervolgens krijgen ze een bevestiging van de registratie en heb je zelf een overzicht van de potentiële deelnemers. Een volgende stap die Microsoft heeft gemaakt is het aantal deelnemers. Het is nu mogelijk om webinars voor maximaal 1000 deelnemers te organiseren, waarbij je toegang hebt uitgebreide presentatie-opties, live reacties en moderatiemogelijkheden om chat, audio en video uit te schakelen voor de bezoekers van het webinar.

En wil je na afloop van het webinar weten hoe het is gegaan, dan is ook dat een optie. Het is nu mogelijk om rapportages op te stellen over de deelnemers aan het webinar. Hoeveel deelnemers waren er? Hoe lang hebben ze deelgenomen en zijn ze misschien later terug gekeerd? Allemaal statistieken die nu met behulp van (aangepaste) rapportages op te vragen zijn.

Een vrijblijvend gesprek?

Heb je een vraag, wens je meer informatie of wil je graag even sparren met één van onze IT-specialisten? We nemen graag de tijd om je vragen te beantwoorden.

Tim Janss

IT-specialist

070 – 394 32 00

Bij versturen van dit formulier, ga je akkoord met de voorwaarden.