Rotterdams Bevrachtings Kantoor

Rotterdams Bevrachtings Kantoor verzorgt sinds 2014 vanuit thuisbasis Rotterdam nationaal en internationaal zeecontainertransport door heel Europa, zowel one way trucking als roundtrip. Wizzbit startte in september 2019 met het volledige IT-beheer voor het bedrijf. Rotterdams Bevrachtings Kantoor had toen een eigen server op kantoor. Begin 2021 nam men afscheid van deze server en stapte de organisatie volledig over op de Wizzcloud.

Server versus Wizzcloud

Toen Wizzbit startte met het volledige IT-beheer voor Rotterdams Bevrachtings Kantoor, wisten we al dat de server op termijn vervangen moest worden. In de eerste periode keken we hoe de processen binnen het bedrijf eruit zagen en welke wensen er waren. Zo konden we in mei 2020 een goed voorstel doen. We hebben toen zowel de mogelijkheid van een nieuwe server als de mogelijkheid van werken in de Wizzcloud voorgesteld. De keuze viel op werken in de cloud. Ten grondslag aan deze keuze lagen verschillende redenen. Allereerst wilden de medewerkers van Rotterdams Bevrachtings Kantoor graag flexibeler kunnen werken. Het was voor hen wel mogelijk om op afstand hun computer over te nemen, maar dit werkte niet zo gemakkelijk. Met werken in de cloud ben je niet langer afhankelijk van de kantooromgeving. Daarnaast wilde de transporteur minder afhankelijk zijn van haar server. Wanneer tijdens het werken op de server de internetverbinding wegviel, lag het hele bedrijf stil. Bij werken in de cloud kun je in zo’n geval inloggen via een hotspot of op een andere locatie gaan werken. Ook is werken in de cloud veiliger dan werken met een server die fysiek op kantoor staat. Een laatste belangrijk aspect zijn de kosten. Waar je met een nieuwe server één grote investering doet, betaal je met de Wizzcloud een laag bedrag per maand. Ook ben je flexibeler bij bijvoorbeeld groei van het bedrijf.

Migratie in twee stappen

Nadat de keuze voor de Wizzcloud werd gemaakt, zetten we het proces in gang. Na een gedegen voorbereiding kozen we voor een migratie in twee stappen. Eind 2020 startten we met de migratie van de e-mailomgeving. Rotterdams Bevrachtings Kantoor werkt met een Transport Management Systeem. In samenwerking met de leverancier hiervan hebben we dit gemigreerd naar de cloud, uitgebreid getest en ging we vervolgens live. Hierna migreerden we, na opnieuw diverse testen, eind januari de rest van de werkplek naar de cloud.

Flexibiliteit en veiligheid

Op wat opstartproblemen na is de migratie goed verlopen. Na de overstap naar de Wizzcloud, vonden er nog enkele evaluaties plaats. Naar aanleiding hiervan voerden we nog een aantal verbeteringen door, waarna de omgeving nu helemaal naar wens functioneert. De medewerkers van Rotterdams Bevrachtings Kantoor kunnen altijd en overal op de eigen omgeving inloggen en hier aan de slag. Bovendien beschikken zij over een hele veilige werkomgeving. Hiervoor zorgen we onder meer door middel van multifactor authenticatie binnen zowel de mail- als de cloudomgeving en door middel van goede back-ups.

Rotterdams Bevrachtings Kantoor

Rotterdams Bevrachtings Kantoor verzorgt sinds 2014 vanuit thuisbasis Rotterdam nationaal en internationaal zeecontainertransport door heel Europa, zowel one way trucking als roundtrip. Wizzbit startte in september 2019 met het volledige IT-beheer voor het bedrijf. Rotterdams Bevrachtings Kantoor had toen een eigen server op kantoor. Begin 2021 nam men afscheid van deze server en stapte de organisatie volledig over op de Wizzcloud.

Server versus Wizzcloud

Toen Wizzbit startte met het volledige IT-beheer voor Rotterdams Bevrachtings Kantoor, wisten we al dat de server op termijn vervangen moest worden. In de eerste periode keken we hoe de processen binnen het bedrijf eruit zagen en welke wensen er waren. Zo konden we in mei 2020 een goed voorstel doen. We hebben toen zowel de mogelijkheid van een nieuwe server als de mogelijkheid van werken in de Wizzcloud voorgesteld. De keuze viel op werken in de cloud. Ten grondslag aan deze keuze lagen verschillende redenen. Allereerst wilden de medewerkers van Rotterdams Bevrachtings Kantoor graag flexibeler kunnen werken. Het was voor hen wel mogelijk om op afstand hun computer over te nemen, maar dit werkte niet zo gemakkelijk. Met werken in de cloud ben je niet langer afhankelijk van de kantooromgeving. Daarnaast wilde de transporteur minder afhankelijk zijn van haar server. Wanneer tijdens het werken op de server de internetverbinding wegviel, lag het hele bedrijf stil. Bij werken in de cloud kun je in zo’n geval inloggen via een hotspot of op een andere locatie gaan werken. Ook is werken in de cloud veiliger dan werken met een server die fysiek op kantoor staat. Een laatste belangrijk aspect zijn de kosten. Waar je met een nieuwe server één grote investering doet, betaal je met de Wizzcloud een laag bedrag per maand. Ook ben je flexibeler bij bijvoorbeeld groei van het bedrijf.

Migratie in twee stappen

Nadat de keuze voor de Wizzcloud werd gemaakt, zetten we het proces in gang. Na een gedegen voorbereiding kozen we voor een migratie in twee stappen. Eind 2020 startten we met de migratie van de e-mailomgeving. Rotterdams Bevrachtings Kantoor werkt met een Transport Management Systeem. In samenwerking met de leverancier hiervan hebben we dit gemigreerd naar de cloud, uitgebreid getest en ging we vervolgens live. Hierna migreerden we, na opnieuw diverse testen, eind januari de rest van de werkplek naar de cloud.

Flexibiliteit en veiligheid

Op wat opstartproblemen na is de migratie goed verlopen. Na de overstap naar de Wizzcloud, vonden er nog enkele evaluaties plaats. Naar aanleiding hiervan voerden we nog een aantal verbeteringen door, waarna de omgeving nu helemaal naar wens functioneert. De medewerkers van Rotterdams Bevrachtings Kantoor kunnen altijd en overal op de eigen omgeving inloggen en hier aan de slag. Bovendien beschikken zij over een hele veilige werkomgeving. Hiervoor zorgen we onder meer door middel van multifactor authenticatie binnen zowel de mail- als de cloudomgeving en door middel van goede back-ups.

Heb je een vraag over dit project of wens je meer informatie?

Project uitgevoerd door:

Tim Janss

Beheer

  • 070 – 394 32 00

  • tjanss@wizzbit.nl

Project uitgevoerd door:

Tim Janss

Beheer

  • 070 – 394 32 00

  • tjanss@wizzbit.nl

Meer over dit onderwerp