Een nieuwe website? Hier moet je zeker aan denken:

Wil je je huidige website vernieuwen of een nieuwe website lanceren? Dan is het goed om vooraf over een aantal zaken na te denken. Ten eerste is een website altijd een middel, nooit een doel op zich. Bedenk dus wat het voornaamste doel van jouw website is. Wil je bijvoorbeeld dat ze zich inschrijven op een nieuwsbrief, informatie aanvragen of een product kopen? Zorg er dan voor dat je website de bezoekers gemakkelijk naar dit doel toe leidt. Om het in vaktermen te zeggen: usability zorgt voor conversieoptimalisatie. Daarnaast is een passende uitstraling ook van belang. De uitstraling van je website moet jouw doelgroep aanspreken. Let er op dat er een goede samenhang is tussen vorm, tekst en beeld.

1. Logo
Je logo geeft in één oogopslag weer waar jouw bedrijf voor staat. Past je oude logo nog wel bij jouw identiteit? Als je investeert in een nieuwe website is het verstandig ook je logo onder de loep te nemen.

2. Fotografie
Je bedrijf: dat zijn meer de mensen die er werken, dan je product. Dat is in ieder geval onze mening. Met professionele fotografie bied je je klanten een kijkje achter de schermen. Zo creëer je verbinding met je klanten.

3. Teksten
Wie zijn jouw klanten? En waarom moeten zij bij jou zijn en niet bij je concurrent? Het verhaal dat je op je website vertelt moet passen bij jou en je klanten. Heldere, goed gestructureerde teksten zijn bovendien cruciaal voor je plek in de zoekresultaten van Google. (Trouwens: te lange teksten bestaan niet!)

4. Mobile friendly 
Een oude website kan er nog best goed uitzien. Maar meestal doet hij het niet goed op mobiele apparaten. Nu 50% van de websites met mobiele apparaten worden bezocht, is dit de nr. 1 reden voor klanten om je site snel weg te klikken. Bovendien beland je met een verouderde website steeds lager in de zoekresultaten van Google.

5. SEO
SEO of search engine optimisation belangrijk voor de vindbaarheid van je website. Wanneer je website technisch goed op orde is, kun je de vindbaarheid vooral verbeteren met goed geschreven, inhoudelijke teksten van minimaal 300 woorden per pagina. Door precies die termen in de teksten te verwerken die ook je potëntiele klanten gebruiken, optimaliseer je de vindbaarheid van de website.

6. Video/animatie
Laat de mensen achter je product aan het woord in een professionele video. Zo zet je hun expertise en overtuigingskracht in de etalage én maken je klanten kennis met hen. Of leg een ingewikkeld proces eenvoudig uit in een mooie animatie.

Vragen of specifiek advies voor jouw bedrijf of situatie? Neem dan contact met ons op:

info@wizzbit.nl 070-394 32 00