070 394 3200     info@wizzbit.nl

Een nieuwe website? Hier moet je zeker aan denken:

Wil je je huidige website vernieuwen of een nieuwe website lanceren? Dan is het goed om vooraf over een aantal zaken na te denken. Ten eerste is een website is altijd een middel, nooit een doel op zich. Bedenk dus wat het voornaamste doel van jouw website. Wil je bijvoorbeeld dat ze zich inschrijven op een nieuwsbrief, informatie aanvragen of een product kopen? Zorg ervoor dat je website je bezoekers gemakkelijk naar dit doel toe leidt. Om het in vaktermen te zeggen: usability zorgt voor conversieoptimalisatie. Zorg voor een passende uitstraling. De uitstraling van je website moet jouw doelgroep aanspreken. Zorg daarom voor een goede samenhang tussen vorm, tekst en beeld.

1. Logo
Je logo geeft in 1 oogopslag weer waar jouw bedrijf voor staat. Past je oude logo nog wel bij jouw identiteit? Als je investeert in een nieuwe website is het verstandig ook je logo onder de loep te nemen. Onderstaand een aantal voorbeelden van door Wizzbit ontwikkelde logo’s.

2. Fotografie
Je bedrijf: dat zijn meer de mensen die er werken, dan je product. Dat is in ieder geval onze mening. Met professionele fotografie bied je je klanten een kijkje achter de schermen. Zo creëer je verbinding met je klanten. Een van de leukste photoshoots die Wizzbit verzorgd heeft was die voor KDV/BSO De Paddestoel. De doelstelling was om een kleurrijk, vrolijk beeld neer te zetten om zo recht te doen aan de sfeer binnen De Paddestoel.

3. Teksten
Wie zijn jouw klanten? En waarom moeten zij bij jou zijn en niet bij je concurrent? Het verhaal dat je op je website vertelt moet passen bij jou en je klanten. Heldere, goed gescructreerde teksten zijn bovendien cruciaal voor je plek in de zoekresultaten van Google. (Trouwens: te lange teksten bestaan niet!)

4. Mobile friendly 
Een oude website kan er nog best goed uitzien. Maar meestal doet hij het niet goed op een mobiel. Nu 50% van de websites met een mobiel worden bezocht, is dit reden nr. 1 voor klanten om je site snel weg te klikken. Bovendien beland je met een verouderde website steeds lager in Google.

5. SEO
SEO of search engine optimisation belangrijk voor de vindbaarheid van je website. Wanneer je website technisch goed op orde is, kun je je vindbaarheid vooral verbeteren met goed geschreven, inhoudelijke teksten van minimaal 300 woorden per pagina. Door precies die termen in je teksten te verwerken die ook je potëntiele klanten gebruiken, optimaliseer je de vindbaarheid van je website.

6. Video/animatie
Laat de mensen achter je product aan het woord in een professionele video. Zo zet je hun kennis en overtuigingskracht in de etalage én maken je klanten met hen kennis. Of leg een ingewikkeld proces eenvoudig uit in een mooie animatie. Helder en overtuigend. Onderstaand voorbeelden van een animatie en een video die wij produceerden.

Tramp-it

Bij Tramp-it was de opdracht om de spring schoenen stoer en gewild te maken. Over een aantal jaar leverde de video al bijna 55.000 views op.

Sound of Data

Voor Sound of Data was het de doelstelling een complex verhaal eenvoudig uit te leggen met een fun factor.

Wil je weten wat wij voor je kunnen betekenen bij het bouwen of beheren van je website? Neem dan contact met ons op:


info@wizzbit.nl 070-394 32 00

Wat is responsive?

Teamwork!

Wizzbit maakt niet zomaar vlug een website. We kijken heel zorgvuldig naar de identiteit van je bedrijf en nog belangrijker: naar wie jouw doelgroep is. We bepalen samen wat we met de website willen bereiken en welke uitstraling ‘ie moet krijgen. Vervolgens maken we een plan en schakelen we onze ervaren programmeurs, ontwerpers en tekstschrijvers in. Zo realiseren we samen een mooie, professionele én functionele website.